شرکت دومیشا
خانه / افزودنی خوراک دام / آشنایی با مکمل های خوراک دام در بازار ایران

آشنایی با مکمل های خوراک دام در بازار ایران

برای آشنایی با مکمل های خوراک انواع دام و طیور کافی است از سایت های مورد اعتماد و تحقیقات دانشگاهیان در این زمینه استفاده نمود. در بازار ایران انواع مکمل های تغذیه ای برای دام پروری ها یافت می شود که علاوه بر تامین کمبود های ویتامینه و معدنی خوراک گیاهان، باعث بهبود در تولیدات دامی (شیر، گوشت، تخم مرغ) و سلامت گله ها می شوند. در این متن مواردی در ارتباط با این مکمل ها و انواع مختلف آن، ذکر شده اند.
مکمل های دام

آشنایی با مکمل های خوراک دام 

مکمل های خوراک دام محصولاتی کمک تغذیه ای برای حیوانات پرورشی می باشند که کمبود های خوراک علوفه ای و سایر عناصر جیره را جبران می نمایند. از مکمل های مختلف در دوره های زمانی متفاوت و برای گونه های مختلف استفاده می شود. این محصولات، اهداف متفاوتی را در تغذیه انواع حیوانات پرورشی دنبال می کنند، برخی میزات تولیدات نظیر شیر و تخم مرغ را بالا می برند، برخی به رشد و وزن گیری سریع کمک می نمایند.
در ادامه نوشته با انواع مختلف از مکمل های خوراک دام اشاره خواهد شد.
انواع مکمل های دام

انواع مکمل هایخوراک دام

دام ها از نظر مزایای اقتصادی به گونه های پر تولید و پرواری دسته بندی می شوند. نوع پر تولید مربوط به گاو ها و دام های شیر ده می باشد و گونه دیگر برای تولیدات گوشتی توسط دام داری ها پرورش می یابند. برای هر دو گروه باید جیره بندی خاصی در نظر گرفت و از نوع خاص مکمل های خوراک استفاده نمود تا هم حیوانی سالم پرورش داد و طول دوران رسیدن به سودآوری را کاهش داد. از انواع این مکمل ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • مکمل های معدنی مانند (دی کلیسم فسفات، کربنات سدیم – پودر صدف، آهک- کربنات کلسیم، سدیم کلرید- نمک، جوش شیرین- بیکربنات سدیم و اکسید منیزیم)
  • مکمل های ویتامینه در خوراک دام نظیر ویتامین های ( D3 ،D2 ،A، کلوین، نیاسین)
  • مکمل های مویتامینه و معدنی سوپر تولید
  • پرومیکس های دوره انتقال
  • مکمل های کیلاته معدنی
  • مکمل های انیونیک دوره انتظار زایمان
  • مکمل های تلیسه، خشک و پرواری
  • مکمل های اسید های چرب

فواید مکمل های دام

فواید مکمل های خوراک دام

طبق تحقیقات انجام شده علوفه های خشک مربوط به خوراک دام ار نطر موادی مانند مس، منگنز، ویتامین ها، پروتئین و بسیاری مواد معدنی دیگر کمبود دارند. این کمبود ها در زایمان گاو ها در اثر تنش و ضعف عمومی بیشتر مشخص می شوند. نتیجه کمبود عناصر مغذی در جیره، افت تولید شیر، عدم تعادل متابولسیمی، جفت ماندگی در رحم حیوان و افزایش مرگ و میر در نوزاد و مادر می شود. با افزودن روزانه 50 تا 100 گرم از مکمل های خوراک دام برای هر راس تمام مشکلات ذکر شده از بین می رود. فواید این مواد در سایر دام ها به شرح زیر می باشد:
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • تامین تمام نیاز های تغذیه ای دام
  • بهببود در وضعیت تولید مثل، گیرایی و فحلی
  • تقویت متابلویسم های چربی و کربوهیدرات ها
  • افزایش اشتهای حیوان
  • و بسیاری موارد دیگر

مکمل طیور

مکمل های خوراک طیور

در جیره بندی طیور عدم تغذیه درست و کافی از املاح و ویتایمن های مورد نیاز باعث اخلال در استخوان بندی، لنگش، پوسته های ضعیف تخم مرغ، کاهش سیستم ایمنی، افزایش بیماریهای همه گیر در گله و تلفات گسترده می شود. مکمل های تولید شده مخصوص طیور در انواع ویتامینه و معدنی، سین بیوتیک های طیوری،توکسین بایندر های وسیع الطیف، اسیدی فایر ها و بسیاری موارد دیگر باعث بهبود در رشد و سلامت عمومی طیور شده و صرفه های اقتصادی فراوانی را به همراه دارند.
مکمل های خوراک دام و طیور

مکمل های خوراک دام و طیور در بازار

بسیاری از مکمل های مختلف مخصوص طیور و دام  در کشور از طریق شرکت های بزرگ و دانش بنیان داخلی تولید و روانه بازار می شوند. این محصولات قابل رقابت با انواع وارداتی خود بوده و توان صادرات به سایر کشور ها وجود دارد. نمونه ای از ترکیبات این مکمل ها بدین شرح است، ویتامین های A، D3، E، بیوتن، موننسین، مس، روی، منگنز، سلنیوم و آنی اکسیدانت. از بهترین این تولید کنندگان می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • شرکت ویوان
  • کیمیا رشد سپاهان
  • شرکت کیمیازیم
  • شرکت دامیک و بسیاری تولید کنندگان دیگر

فروش مکمل های خوراک دام

فروش مکمل خوراک دام و طیور

تاثیرات مفید استفاده از مکمل های خوراک در صنعت دام پروری بر کسی پوشیده نیست، این محصولات با بالانس جیره حیوانات با تنها چند گرم برای هر راس نیاز های تعذیه ای را به صورت کامل تامین می نمایند. برای پرورش دهندگان دام و متخصصان جیره نویسی در استفاده از مکل های تغذیه ای مسئله اصلی کیفیت و مرغوبیت محصول خریداری شده است. برای اطمینان از کیفیت این مواد باد آنالیز های معتبر شیمیایی و فیزیکی را رویت نمود. در این مرکز تجاری برترین مکمل های مخصوص داو و طیور با قیمت های دست اول با تمام انالیز های معتبر آزمایشگاهی به فروش می رسد.

افزودنی خوراک مولتی آنزیم

افزودنی خوراک مولتی آنزیم

افزودنی خوراک مولتی آنزیم چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ تولید بهترین افزودنی خوراک مولتی آنزیم توسط چه مراکزی انجام میشود؟ لطفا با ما همراه باشید تا به این مسایل مهم بپردازیم.

افزودنی خوراک مولتی آنزیم محصولی دارای ارزش بالایی است که در زمینه دامداری و پرورش طیور جهت افزایش رشد و کمک به سوخت و ساز بدن این موجودات از آن استفاده میشود. انواع افزودنی مولتی آنزیم متشکل از چندین آنزیم موثر و کارآمد است که سیستم رشد موجود را افزایش داده و به رشد کمی و کیفی آن کمک میکند. تولید افزودنی مولتی آنزیم توسط تولیدکنندگان و کارخانه جات خوراک و افزودنی های دامی ساخته شده و به وسیله نمایندگی های فروش، به عموم عرضه میشود.

قیمت روز خوراک دام گوشتی

آیا از قیمت روز خوراک دام گوشتی اطلاعات و آکاهی دارید؟ این قیمت روز خوراک دام گوشتی را میتوان در کجا مشاهده کرد؟ کسانی که میخواهند قیمت روز خوراک دام گوشتی را مشاهده کنند میتوانید به سایت ما مراجعه کنند.

بر روی سایت لیست قیمت روز خوراک دام گوشتی درج شده است، که شما عزیزان بر اساس این نوع قیمت ها می توانید خوراک دام گوشتی را خریداری کنند و آن را برای دام خود به مصرف برسانند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
امین جابری
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120336435
شماره تلفن ثابت: 03142510034
پست الکترونیکی: domisha8@gmail.com

مطلب پیشنهادی

قیمت پودر چربی صادراتی درجه یک

قیمت پودر چربی صادراتی درجه یک

پودر چربی صادراتی درجه یک با انالیز معتبر، تولید شده از بهترین روغن های گیاهی …

دیدگاهتان را بنویسید