شرکت دومیشا
خانه / کنسانتره خوراک دام / تولید استارتر گوساله آجیلی پیشگام دام پرور سپاهان

تولید استارتر گوساله آجیلی پیشگام دام پرور سپاهان

تولید انواع استارتر گوساله آجیلی در کارخانه تولیدی پیشگام دام پرور سپاهان به چه صورتی می باشد؟ معرفی یکی از کارخانه های تولیدی استارتر گوساله اجیلی در ایران را در ادامه خواهید دید. کنسانتره خوراک دام نیز در این مجموعه به فروش می رسد.

استارتر گوساله آجیلی به عنوان خوراک اولیه در گوساله ها مورد استفاده قرار می گیرند و کارایی بسیار بالایی دارند. این استارتر ها در کارخانه هی مختلفی تولید می شوند و یکی از این کارخانه ها کارخانه تولیدی پیشگاه دام پرور سپاهان است که استارتر ها را به طور عمده تولید می کنند.

پرورش موفق گوساله نقش مهمی در سودآوری گله شیری دارد، پرورش گوساله مستلزم مجموعه ای از مدیریت های تغذیه ای، زیست محیطی و بهداشتی است، بخش بزرگی از تغییرات در افزایش وزن گوساله های جوان مربوط به مصرف کنسانتره استارتر است. و سرعت رشد و بلوغ دستگاه گوارش گوساله های جوان را تحت تأثیر قرار می دهد.

استارتر آجیلی

استارتر اجیلی سوپر فید

ماهیت فیزیکی و شیمیایی استارتر آجیلی سوپر فید نقش مهمی در اطمینان از مصرف زود هنگام و حداکثر استارتر دارد.

شکل فیزیکی استارتر Agili Super Feed بر مصرف خوراک، راندمان خوراک، رشد، غلظت VFA خون و پارامترهای شکمبه در گوساله های شیرده تأثیر دارد. کنسانتره های بسیار نرم و آرد آلود باعث کراتینه شدن سلول های اپیتلیال شکمبه می شود. فیدهای نرم توانایی بسیار کمی در حذف لایه دارند. سلول های قرنیه دارای سلول های اپیتلیال هستند و در نتیجه جذب اسیدهای چرب فرار کاهش می یابد.

در جیره استارتر بیشترین مصرف ماده خشک به ترتیب در تیمارهای بافت دار (آجیل)، پلت شده و آردی مشاهده می شود. در نتیجه، سن پس از از شیر گرفتن در گوساله‌هایی که استارتر آجیل مصرف می‌کنند کمتر خواهد بود.

غلات پوسته ای غیر قابل نفوذ در برابر هضم و میکروب ها دارند، بنابراین غلات اغلب قبل از مصرف فرآوری می شوند. تغییرات فیزیکی و شیمیایی که در طی فرآوری روی دانه های غلات ایجاد می شود باعث افزایش سطح دانه می شود و در نهایت منجر به بهبود قابلیت هضم شکمبه ای نشاسته و سایر مواد مغذی می شود. افزایش دادن

علی رغم اینکه شکل آردی دانه ها قابلیت هضم بیشتری دارد، آسیاب کردن دانه ها مقدار قابل توجهی گرد و غبار تولید می کند، میزان ریختن خوراک در حین مصرف را افزایش می دهد، بروز ذات الریه و مصرف خوراک را کاهش می دهد. همچنین ریز ساییدن باعث کاهش ترشح بزاق می شود، PH شکمبه کاهش می یابد و اسیدوز ایجاد می شود. در فرآیند غلتش با بخار، گرما و رطوبت باعث متورم شدن دانه های نشاسته می شود. ژل کردن، نفوذ آنزیم های تجزیه کننده نشاسته را تسهیل می کند، که باعث تغییر ماتریکس پروتئین نیز می شود. که دانه های نشاسته را به هم متصل کرده است (به ویژه پرولامین موجود در ذرت). همچنین بیشترین مصرف خوراک در استارت های رول شده مشاهده می شود.

استارتر آجیلی

توصیه کاربردی استارتر آجیلی

  1. شیوع بیماری ها در دوران شیرخوارگی سن شیرگیری را به تاخیر می اندازد. اولین قدم برای پیشگیری از بیماری ها استفاده صحیح از آغوز است. در استفاده از آغوز سه نکته مهم را باید رعایت کرد: 1) کیفیت آغوز 2) زمان تغذیه آغوز 3) کمیت آغوز. اولین وعده غذای آغوز باید به سرعت پس از تولد تغذیه شود، زیرا پس از 24 ساعت جذب آنتی بادی ها بسیار کاهش می یابد. مصرف 2 تا 3 لیتر آغوز در اولین وعده غذایی و 6 ساعت بعد از آن 2 لیتر دیگر (در 12 ساعت اول 14 درصد وزن بدن) و پس از آن هر بار 2 لیتر آغوز مصرف شود. وعده های غذایی در فواصل 12 ساعت تا 3 روز. سعی کنید از آغوز از اولین شیردوشی در اولین وعده غذایی استفاده کنید.
  2. در دوران شیردهی به مقدار کافی شیر بدهید. مصرف روزانه 4 لیتر (2 وعده غذایی 2 لیتری) در 2 هفته اول، از 2 هفته تا 45 روزگی 6 لیتر و از 45 تا 60 روزگی 4 لیتر در روز توصیه می شود. بودن
  3. استارتر تازه در دسترس گوساله ها باشد.
  4.  آب باید تازه و در دسترس گوساله ها باشد. اگر کیفیت آب دام مناسب نیست سعی کنید از آب تصفیه شده برای گوساله ها استفاده کنید.
  5. از یک ماهگی 7-5 درصد یونجه خرد شده به ابعاد 2 تا 3 سانتی متر داخل استارتر اضافه کنید.
  6. تهویه و بهداشت را حتما رعایت کنید.
  7. وزن گوساله در 2 ماهگی باید 2 برابر وزن هنگام تولد باشد. اگر در 2 ماهگی هر گوساله 1.5 کیلوگرم استارتر مصرف کند یا وزن آن 2 برابر وزن هنگام تولد باشد، می توان آن را از شیر گرفت.
  8. در زمان از شیر گرفتن دسترسی رایگان به آب تمیز ضروری است.
  9. با توجه به افزایش مصرف کنسانتره در زمان شیرگیری، در صورت کوچک بودن ظروف کنسانتره، ظرف 24 ساعت دو بار شارژ شود.
  10. در حین شیردوشی حتماً گوساله ها را به مدت 5 تا 7 روز به صورت یک وعده با شیر تغذیه کنید.
  11. حداقل یک هفته پس از شیرگیری گوساله ها نباید به مکان اجتماعی منتقل شوند.
  12. انتقال گوساله ها به مکان های گروهی پس از شیرگیری باید در گروه های هم سن باشد زیرا اختلاف سنی زیاد در محل گروه برای گوساله های با سن کمتر خطر تلقی می شود.
  13. پس از از شیر گرفتن تا حد امکان گوساله ها را به موقعیت های اجتماعی 4 تا 6 سر منتقل کنید و تا سن 4 ماهگی از حرکت به موقعیت های شلوغ خودداری کنید.
  14. دو هفته بعد از شیرگیری از کنسانتره GROWER به میزان 3 کیلوگرم در روز به همراه 20 درصد یونجه خرد شده یا آزادانه در کنار کنسانتره استفاده کنید و تا سن 3 تا 3.5 ماهگی ادامه دهید.
  15. از 5/3 تا 4 ماهگی به تدریج سیلو و TMR گروه 4 تا 6 ماهگی را در اختیار گوساله ها قرار دهید.
  16. توجه داشته باشید که جابجایی زیاد گوساله ها بین گروه ها باعث کاهش رشد می شود، بنابراین همزمان با تغییر مکان، تغییرات تغذیه ای ایجاد نکنید.
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
امین جابری
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120336435
شماره تلفن ثابت: 03142510034
پست الکترونیکی: domisha8@gmail.com

مطلب پیشنهادی

فروش توکسین بایندر دامی خارجی

فروش توکسین بایندر دامی خارجی زیر قیمت بازار

فروش توکسین بایندر دامی خارجی Toxin Binder of Foreign Livestock زیر قیمت بازار توسط عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید